Coromandel town en omgeving - Reisverslag uit Pauanui, Nieuw Zeeland van marion haak - WaarBenJij.nu Coromandel town en omgeving - Reisverslag uit Pauanui, Nieuw Zeeland van marion haak - WaarBenJij.nu

Coromandel town en omgeving

Door: Dianne

Blijf op de hoogte en volg marion

20 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Pauanui

Vandaag onze rit begonnen naar Coromandel town : Driving Creek Railway. Zonder het goed te weten reden we over de 309. Deels verhard maar grotendeels onverhard dus dat was plots toch een pittige rit waarbij bleek later dat we door al het gehobbel en opspattende steentjes een wieldop zijn kwijtgeraakt. Maar Marion heeft ons toch veilig in Coromandel town gebracht. Daar naar onze bestemming. Een potterie met aangelegde spoorweg door Barry Brickell. Tijdens zijn pottenbakkersperiode heeft hij zelf een 3km. Spoorweg aangelegd door een groot heuvelachtig gegenereerd bos. Voor het vervoeren van zijn klei maar later voor publiek geopend met en leuke mooie tocht door het bos Nasr een schitterend uitzicht punt Eyefull. Na onze lunch toch maar de veiligere route genomen. Eerst naar Hahei waar je naar de Cathedral Cove. Het uitzicht was geweldig maar het was te ver om daadwerkelijk daar naar toe te lopen. Er is een mooi strand maar vaak niet veilig om daar te zwemmen vanwege de stroming. Toen doorgereden naar Hot water Beach waar men op een gedeelte van het strand een kuil kan graven en dan heet water naar boven komt door warm water bronnen die verborgen liggen onder het zand. Zo kan men zijn eigen hot pot graven. En ja het is inderdaad heet water de damp komt er dan ook vanaf. De rit verder doorgereden naar Whitianga voor een drankje. Aan de overkant konden we Pauanui al weer zien liggen. Wat een mooie uitzichten hebben we gezien tijdens onze rit. Eigenlijk niet op een foto vast te leggen. Dus... Ga het zelf eens zien. Een rustige avond en onze koffers weer op orde brengen. Morgen naar Rotorua.

• 20 Januari 2018 - 10:01

Yvonne:

Mooi verslag en wat een mooi land zo ik op de foto's zie

• 21 Januari 2018 - 15:11

Hejo:

Leuke foto's zeg. Geniet er nog van.