Rotorua en Te Puia - Reisverslag uit Pauanui, Nieuw Zeeland van marion haak - WaarBenJij.nu Rotorua en Te Puia - Reisverslag uit Pauanui, Nieuw Zeeland van marion haak - WaarBenJij.nu

Rotorua en Te Puia

Door: Ikke en Dianne

Blijf op de hoogte en volg marion

24 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Pauanui

Na ons ontbijt en onze sleutel ingeleverd te hebben zetten we de reis voort richting Rotorua. Onderweg niet veel bijzonders en we waren dus al vroeg bij het Ibis hotel waar we toch al konden inchecken. Na de spullen te hebben opgeruimd zijn we het dorpje ingegaan om de boel te verkenne, eerst naar het meer gegaan, daar zijn de zwarte zwanen en vertrok net een helicopter voor een rondvlucht, heel gaaf om te zien maar voor ons echt veel te duur dus slaan we dat over. Daarna zijn we naar het engelse kerkje gegaan om de mooie glas in lood te bekijken van jezus die over het water loopt, zullen later proberen een foto erbij te zetten. Dit kerkje staat op vulkanisch gebied en wordt bewoond door de maori die daar ook echt buiten in de grond hun eten bereiden en hun was doen, ze waren in hun cultuurhuis aan het oefenen voor een wedstrijd, helaas mochten we niet blijven kijken maar het klonk echt geweldig. daarna op eatstraat wat gedronken en klein hapje gegeten en daarna naar het info centrum om een bezoek te boeken aan een maori villege, voor dans zang en eten, dat gaan we dus morgen doen. daarna na het hotel en daar war gegeten en toen op tijd gaan slapen.

'smorgens op de kamer ontbeten en daarna naar het centrum om te gaan shoppen, goed geslaagd en wat kleding gekocht en natuurlijk de nodige souvenirs. Om 16.00 werden we opghaald om de maori show en de pohuta geyser en het kiwihouse te zien, dit alles werd begeleid door een gids die ons van alles vertelde over hoe en wat. om 18.15 begon de show . De start was met de traditionele ontvangs met een van de gasten die als Chief de veer accepteerde van de Maori. Daarna de show met zang, dans en natuurlijk de Hakke. Na de show werden we uitgenodigd voor een een uitgebreide maaltijd met natuurlijk een Hangi die in de grond gekookt was. Daarnaast allerlei andere gerechten en deserts dus konden onze buik vol eten. Leuk wat andere reizigers te spreken aan tafel. Om 9.15 weer opgehaald naar het hotel. Nog even lezen en alles weer klaar voor vertrek naar Welington de volgende dag.