Doubtful Sound - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van marion haak - WaarBenJij.nu Doubtful Sound - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van marion haak - WaarBenJij.nu

Doubtful Sound

Door: Dianne

Blijf op de hoogte en volg marion

01 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Manapouri

Vandaag besloten vroeg te vertrekken naar Manapouri waar we de Doubtful Sound zouden bezichtigen. We vertrokken weer met 18 graden tot weer een moment van 36 graden. Bij Manapouri aangekomen de auto geparkeerd en het nodige meegenomen voor een overnachting op een boot op de Doubtful Sound. Nog wat te drinken en een lunch zodat we om 12.30 de eerste boot op gingen over Lake Manapouri . Een mooie tocht van 3 kwartier. Zoals voorspeld kwam er meer bewolking opzetten. Hierna van boord en vertrokken we met een bustocht van 50 min. over de Wilmot Pass. Ook al een mooie rit door al hoge bergen, bomen varens en nog geen watervallen te zien vanwege de lange droogte. Enkele een tussenstop met al een uitzicht over het begin van de Fjorden. Om 14.30 betrokken we uiteindelijk met Anslow voor onze vaartocht met overnachting. Op de boot ook kennis gemaakt met nog twee Nederlandse stellen. Er kwam wel meer bewolking en wind. Op de voorsteden was dat wel spectaculair en er waaide o.a een camera over boord. Dus goed vasthouden en een ples water was ook te verwachten. Ook kwam er uiteindelijk regen maar desondanks genoten we. Aan boord een soepje en daarna de mogelijkheid voor een activiteit. Dianne ging weer de kajak in met nog 27 anderen en maakte een tochtje terwijl de boot stil lag. Hierna zij we nog even met wie wilde in het water gedoken wat niet eens zo koud was en in de regen. Na een warme douch was er een warm en koud buffet. Met een lekker flesje wijn en goed gezelschap en tussendoor genieten van het uitzicht speurend naar dolfijnen. Helaas wij hebben ze niet gezien.

• 01 Februari 2018 - 19:29

Hejo:

En waar blijven die mooie foto's , want die fjorden zijn fantastisch. Nog heel even genieten hoor.